مزایای استفاده از وکس پلی اتیلن در صنعت

مزایای استفاده از وکس پلی اتیلن در صنعت

در چه صنایعی از وکس پلی اتیلن استفاده می کنند؟ وکس پلی اتیلن چه کاربردهایی دارد؟ مزایای استفاده از وکس پلی اتیلن در صنعت امروزه بسیار زیاد می باشد، به همین دلیل موجب شده است که در صنایع مختلفی از وکس پلی اتیلن به طور گسترده استفاده کنند.

چون خواص بی نظیری جهت براق کردن، ایجاد چسبندگی، ایجاد مقاومت در برابر حرارت و غیره را از خود نشان داده است. ما در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از وکس پلی اتیلن در صنعت می پردازیم.

مزایای استفاده از وکس پلی اتیلن در صنعت

امروزه افزودنی های بسیار زیادی وجود دارند که اکثر آن ها نیز در دسترس می‌ باشند و از آن ها در صنایع مختلف استفاده می کنند. یکی از این افزودنی ها نیز و کس پلی اتیلن است. در واقع مزایای استفاده از وکس پلی اتیلن در صنعت این است که به عنوان یک افزودنی بسیار تاثیرگذار در فرایندهای تولید و فرمولاسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

حتی اگر به مقادیر بسیار کم نیز استفاده شود، می تواند بسیاری از خواص مخلوط های تولیدی را تغییر دهد. مثلاً می تواند موجب ایجاد خاصیت دفع آب، آنتی بلاکینگ، بهبود مقاومت سایشی، روان سازی و غیره شود. برای آن که تا حد ممکن از فرایندهای آزمون و خطا پیشگیری کنیم، باید نحوه و عملکرد درست و صحیح وکس پلی اتیلن را در داخل مخلوط ها بدانیم تا بتوانیم از وکس ها به نحو احسن در صنایع مختلف استفاده کنیم.

برخی دیگر از مزایا و کاربردهای وکس پلی اتیلن در صنعت

از وکس پلی اتیلن به عنوان یک ماده افزودنی در صنایع مختلفی استفاده می شود که برخی از آن ها عبارت هستند از:

  1. چسب داغ

استفاده کردن از از وکس پلی اتیلن در چسب داغ موجب افزایش یافتن دمای انجماد چسب ها بدون افزایش دادن ویسکوزیته در مخلوط آن ها می شود که این موضوع موجب بهبود یافتن رفتار چسب های حرارتی در دماهای بالا خواهد شد.

  1. مستریچ سازی

با استفاده کردن از وکس پلی اتیلن در مستریچ سازی کنترل فشار و توزیع بهتر رنگدانه ها را خواهیم داشت.

  1. پوشش کاغذ

در پوشش کاغذ موجب براق شدن و هم چنین بهبود یافتن انعطاف آن و دست پیدا کردن به کیفیت بالاتر پس از فرآوری کاغذ خواهد شد.

  1. کامپاندهای لاستیکی و پی وی سی

در کامپاندهای لاستیکی و پی وی سی استفاده از وکس پلی اتیلن موجب بهبود فرایندپذیری خواهد شد.

  1. کامپاندهای پارافین | وکس پلی اتیلن در صنعت

وکس در کامپاندهای پارافین به عنوان افزودنی جهت بهبود کیفیت به کار برده می شود.

  1. منسوجات

استفاده کردن از وکس پلی اتیلن در منسوجات نرمی قابل توجهی به سطوح برخی از محصولات پلاستیکی می دهد.

  1. شمع

وقتی در صنعت شمع سازی وکس پلی اتیلن اضافه شود، موجب افزایش یافتن مقاومت و سختی حرارتی شمع ها خواهد شد.

  1. پوشش دهی

جلوگیری کردن از چسبندگی سطوح که به تازگی پوشش دهی شده اند، هم چنین خشک شدن و انبار شده اند. چون وکس پلی اتیلن خاصیت آنتی بلاکینگ دارد.

"برخی

مواردی که در بالا به عنوان مزایا ذکر کردیم، تنها برخی از این موارد محسوب می شوند و می توان گفت که امروزه وکس پلی اتیلن به طور گسترده تر و جامع تری در صنایع مختلف کاربرد دارد و موجب می شود که مخلوط اولیه جهت تولید بسیاری از محصولات کیفیت بهتری پیدا کند و به این ترتیب محصولات تولیدی نیز از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشند.

نتیجه گیری

در این قسمت ما به مزایای استفاده از وکس پلی اتیلن در صنعت پرداختیم و برخی از کاربردها و مزایای استفاده از وکس در تولید بسیاری از محصولات مانند شمع، پارافین و غیره را مطرح کردیم و گفتیم که استفاده کردن از وکس پلی اتیلن چه مزایای خوب و مفیدی در تولید قطعات مختلف دارد.

اگر قصد دارید اطلاعات بیش تر در خصوص مزایای استفاده از وکس پلی اتیلن در صنعت به دست بیاورید، به سایت شمس جاوید مراجعه کنید. سایت شمس جاوید شما را با انواع وکس مانند وکس پلی اتیلن پودری، وکس پرک، خرید وکس پلی اتیلن و غیره آشنا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *