تفاوت گرانول پلیمری با ذرات پلاستیکی عادی

تفاوت گرانول پلیمری با ذرات پلاستیکی عادی

تفاوت گرانول پلیمری با ذرات پلاستیکی عادی در چیست؟ تفاوت این دو را با یک دیگر می دانید؟ تفاوت گرانول پلیمری با ذرات پلاستیکی عادی به شکل است که امروزه گرانول پلیمری در بسیاری از موارد جایگزین ذرات پلاستیکی عادی شده است و کاربردهای بسیار مختلف و گسترده‌ ای نیز پیدا کرده است. ما در این مقاله قصد داریم به تفاوت گرانول پلیمری با ذرات پلاستیکی عادی، خرید گرانول و… بپردازیم و نکاتی در خصوص هر کدام را برای شما عنوان کنیم.

تفاوت گرانول پلیمری با ذرات پلاستیکی عادی

برای آشنایی با تفاوت گرانول پلیمری و ذرات پلاستیکی عادی به این نکته دقت داشته باشید که گاهی اوقات پلیمرها و پلاستیک جز اسامی هستند که به جای یک دیگر مورد استفاده قرار می گیرند، اما موضوع اینجاست که این دو یکی نیستند، چون پلیمرها به صورت ارگانیک و طبیعی نیز وجود دارند و گاهی اوقات ممکن است به طور ترکیبی ساخته شوند.

این پلیمرها در واقع مولکول های تکی یا مونومرهای هستند که به صورت زنجیری کنار یک دیگر قرار گرفته اند اما پلاستیک ها به دسته ای از بلورها گفته می شود که از زنجیره های پلیمری تولید شده است و قسمتی از آن ها به صورت ارگانیک و قسمتی به طور ترکیبی می باشد. به طور خلاصه می‌ توان گفت که کلیه پلاستیک ها پلیمر هستند، اما نمی توان پلیمرها را جزو دسته مواد پلاستیکی جای داد.

از جمله پلیمرهایی که به صورت ارگانیک و طبیعی وجود دارند می توان به چوب، نخ و پشم اشاره کرد که به صورت مواد کاملاً ترکیبی، نیمه ترکیبی و غیره هستند و به سه گروه متفاوت تقسیم بندی می شوند. این سه گروه عبارت هستند از:

  1. الاستومرها | گرانول پلیمری با ذرات پلاستیکی

الاستومرها قابل ارتجاع هستند و دارای انعطاف پذیری بسیار زیاد، اما استحکام و پیوند مولکولی کمی هستند، مانند لاستیک ها.

  1. الیاف پلیمری

الیافپلیمری زنجیره های پلیمری هستند که در مقایسه کردن با الاستومرها پیوندهای مولکولی قوی تری دارند و مستحکم تر از آن ها نیز می باشند، اما قابلیت ارتجاعی آن ها کم است. این نوع از پلیمرها ممکن است از مواد طبیعی یا ترکیب ساخته شده باشند.

  1. ترموپلاستیک ها

ترموپلاستیک ها در مقایسه با دو نوع قبلی استحکام بیش تر و بهتری دارند و در صورت قرار گرفتن در کنار آتش ساختار مولکولی خودشان را حفظ می کنند. به همین دلیل می توان گفت که نوعی از پلیمرهای منحصر به فرد محسوب می‌ شوند. یعنی زمانی که این نوع پلیمرها تا نزدیک نقطه ذوب خودشان گرم شوند نمی سوزند و تنها ذوب می شوند که از آن ها جهت ایجاد کردن فرم و شکل های مختلف استفاده می شود.

ویژگی پلاستیک ها | گرانول پلیمری با ذرات پلاستیکی

گفتم که پلاستیک ها دسته ای از پلیمرها هستند که ممکن است به صورت ترکیبی و نیمه ارگانیک موجود باشند و به طور معمول از نفت، روغن یا برخی از مواد شیمیایی تولید می شوند. پلاستیک ها به طور معمول به دو دسته زیر طبقه بندی می شوند.

"ویژگی

  • ترموستات ها

ترموستات ها را می توان با اعمال کردن حرارت به صورت طراحی و شکل دائمی تبدیل کرد و تا زمانی که این پلاستیک شکل مورد نظر را حفظ کرده باشد، به همان حالت باقی می ماند. اگر در معرض حرارت نیز قرار بگیرد، تغییر پیدا نمی کند. از این دسته از پلاستیک ها جهت حرارت دهی به جای ذوب کردن و هم چنین تغییر شکل دادن استفاده نمی شود. مهم ترین پلاستیک های این دسته عبارتند از:

  1. اپوکسی
  2. پلی اورتان
  3. پلی استرهای ویژه
  4. فنولیک
  • ترموپلاستیک

ترموپلاستیک ها بر عکس ترموستات ها هستند و می توان آن ها را به دفعات فراوان تحت تاثیر حرارت قرار داد و به طوری که تغییر شکل دهند و هیچ گونه تغییری نیز در ساختار مولکولی آن ها به وجود نیاید. در واقع این نوع از پلاستیک وقتی در معرض حرارت قرار بگیرد، ذوب می شود. بنابراین از آن ها برای فرآیندهایی مانند تولیدی قالبگیری استفاده می کنند. در تولید بیش تر محصولات پلاستیکی نیز کاربرد دارد.

سخن پایانی

در این قسمت به تفاوت گرانول پلیمری با ذرات پلاستیکی عادی پرداختیم و نکاتی را در خصوص هر کدام از این دو مورد برای شما عنوان کردیم. از هر کدام از گرانول پلیمری و ذرات پلاستیکی نیز نمونه‌ های آن را مثال زدیم. حال با توجه به توضیحات می توانید تفاوت این دو را بهتر درک کنید. جهت آشنایی بیش تر نیز می توانید به سایت شمس جاوید مراجعه کرده و بیش تر با تفاوت گرانول پلیمری با ذرات پلاستیکی عادی آشنا شوید.همچنین شما می توانید اطلاعاتی درباره ی  محصولاتی مانند وکس پرک ، خرید تیتان و غیره را نیز از سایت شمس جاوید بدست اورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *