تاثیر تیتان در بهبود عملکرد و ماندگاری محصولات پلاستیکی

تاثیر تیتان

تاثیر تیتان در بهبود عملکرد و ماندگاری محصولات پلاستیکی چیست؟ آیا می دانید تیتان چه تاثیری در محصولات پلاستیکی دارد؟ تاثیر تیتان در بهبود عملکرد و ماندگاری محصولات پلاستیکی امروزه موجب شده است که از آن به طور گسترده در صنعت پلاستیک سازی استفاده کنند، چون تیتان دارای خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد و خاصی می باشد که استفاده از آن به عنوان مواد اولیه موجب تولید محصولات پلاستیکی با کیفیت و مرغوبیت بالا خواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر تعداد در بهبود عملکرد و ماندگاری محصولات پلاستیکی بپردازیم.

تاثیر تیتان در بهبود عملکرد و ماندگاری محصولات پلاستیکی

برای بررسی کردن تاثیر تیتان در بهبود عملکرد و ماندگاری محصولات پلاستیکی در این قسمت چند نمونه از تاثیرهای این رنگدانه پرکاربرد و منحصر به فرد را در صنعت پلاستیک سازی برای شما عنوان می‌ کنیم:

  1. افزایش مقاومت

یکی از ویژگی های خاصی که در هنگام استفاده کردن از تیتان در صنعت پلاستیک سازی مطرح می‌ شود و همواره مورد توجه بوده است، افزایش مقاومت پلاستیک ها در برابر حرارت، نور، شرایط مختلف آب و هوایی و غیره می باشد. وقتی از این ماده بی نظیر در تولید پلاستیک استفاده شود، پلاستیک های تولید شده در برابر عواملی که ذکر کردیم مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و کم تر دچار آسیب و پوسیدگی می شوند.

  1. حفظ خواص پلاستیک ها

وقتی تیتان در صنعت پلاستیک سازی استفاده شود در واقع موجب می‌ شود که بسیاری از خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی پلاستیک ها افزایش چشم گیری پیدا کند. حفظ کردن این سه خاصیت موجب بهبود بخشیدن به محصولات تولیدی و هم چنین افزایش یافتن عمر مفید آن ها خواهد شد. به این ترتیب محصولات تولیدی در برابر اصطکاک سطحی و سایش و فرسایش مقاومت خوبی از خود نشان داده و عمر طولانی خواهند داشت.

  1. خواص شیمیایی تیتان

مانند آلومینیوم وقتی تیتانیوم و آلیاژهای آن در معرض هوا قرار بگیرند، اکسید می شوند. این موضوع می‌ تواند در دمای برابر با ۱۲۰۰ درجه با اکسیژن و دمای برابر با ۶۰۰ درجه با اکسیژن خالص واکنش کرده و دی اکسید تیتانیوم را تشکیل دهد. از طرفی واکنش دادن تیتانیوم با آب و هوای محیط بسیار آهسته است، چون در اثر واکنش دادن با آب و هوا یک لایه کاملا مقاوم تشکیل می شود که در برابر خوردگی مقاوم است و از اکسید شدن آن پیشگیری می کند.
ضخامت لایه تشکیل شده بین یک الی دو نانومتر خواهد بود که به مرور زمان این ضخامت افزایش پیدا می کند و پس از ۴ سال به ۲۵ نانومتر خواهد رسید. همین ویژگی های شیمیایی خاص موجب شده است که تیتان در صنایع مختلف مانند پلاستیک سازی مورد توجه قرار بگیرد.

البته تیتان در برابر هیدروکلریک اسید، سولفوریک اسید رقیق، اسیدهای آلی و محلول های کلرید نیز مقاومت دارد، ولی در برابر اسیدهای غلیظ مقاومت کمی دارد و دچار خوردگی می شود. بنابراین ذوب تیتانیوم نیز در محیط‌های کامل خلأ و خنثی انجام امکان پذیر می باشد و دمای ۵۵۰ درجه می تواند با کلر ترکیب شود. با هالوژن های دیگر نیز واکنش داده و هیدروژن را به خود جذب می کند. به دلیل این ویژگی ها امروزه تیتان جایگزین بسیاری از مواد اولیه جهت تولید محصولات پلاستیکی و بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست و تولید بسیاری از رنگ ها شده است.

سخن پایانی

در این قسمت به بررسی تاثیر تیتان در بهبود عملکرد و ماندگاری محصولات پلاستیکی پرداختیم و گفتیم که برخی از ویژگی های فیزیکی و شیمیایی تیتان موجب می شود که خرید تیتان در زمره محصولات و مواد اولیه محصولات پلاستیکی قرار بگیرد و تولید کنندگان از این ماده منحصر به فرد و پرمصرف جهت توزیع محصولات پلاستیکی استفاده کنند. جهت به دست آوردن اطلاعات بیش تر در خصوص نحوه خرید تیتان، نحوه استفاده از آن، قیمت تیتان و غیره می توانید به سایت شمس جاوید مراجعه کنید.
سایت شمس جاوید اطلاعات زیادی در خصوص خواص شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی تیتان خود را در اختیار شما قرار می دهد و شما را بیش تر با نحوه استفاده از تیتان در صنایع مختلف از جمله صنعت پلاستیک سازی آشنا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *