عمر و مقاومت پالت پلاستیکی چقدر است؟

عمر و مقاومت پالت پلاستیکی چقدر است؟

امروزه پالت های پلاستیکی به دلیل خواص بی نظیری که دارند بسیار کاربردی و پر طرفدار شده اند. شاید بخواهید بدانید عمر و مقاومت پالت پلاستیکی چقدر است؟ این پالت ها که جایگزین مناسبی برای نمونه های چوبی و فلزی به شمار می آیند، از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار هستند. با توجه به کاربرد های زیاد این محصول در صنایع مختلف، توجه به عمر مفید آن ها یک نکته حائز اهمیت تلقی می شود.

عمر و مقاومت پالت پلاستیکی چقدر است؟

برای آن که بدانید عمر و مقاومت پالت پلاستیکی چقدر است؟ باید بگوییم که این محصولات در انواع مدل های مختلفی تولید می شوند اما تقریبا همه آن ها کیفیت های یکسانی داشته و عمر مفید مشابهی دارند. البته نمونه هایی از این محصولات نیز تولید می شوند که کاملا بی کیفیت بوده و انعطاف پذیری کمی دارند. این نمونه از پالت ها بسیار شکننده بوده و در فاصله زمانی کوتاهی غیر قابل استفاده می شوند. یکی از نکات مهمی که در میزان طول عمر آن ها موثر است، نوع کاربری است که برای آن ها در نظر گرفته شده است.
میزان وزنی که تحمل می کنند و تعداد دفعاتی که در طول روز جا به جا می شوند، همگی تاثیر بسیار زیادی در طول عمر آن ها دارد. در شرایطی که این پالت ها در مکانی ساکن باشند و جا به جا نشوند، می توان تا ۱۰ سال از آن ها استفاده کرد. این در حالی است که برخی از نمونه ها مدام جا به جا شده و کالا های مختلف را با خود حمل می کنند. در نتیجه طول عمر آن ها کم تر شده و معمولا بین ۳ تا ۵ سال دوام می آورند.

مهم ترین عوامل در میزان طول عمر پالت های پلاستیکی

می خواهید بدانید عمر و مقاومت پالت پلاستیکی چقدر است؟ طول عمر این پالت ها با توجه به فاکتور های مختلفی تعیین می شود و نمی توان مدت زمان مشخصی را برای استفاده از آن ها در نظر گفت. مهم ترین فاکتور هایی که در تعیین طول عمر این محصولات موثر می باشند، عبارتند از:

  • جا به جایی

جا به جا شدن پالت ها یکی از مهم ترین عواملی است که به طور مستقیم در کاهش طول عمر آن ها موثر است. اکثر این پالت ها توانایی تحمل ۳۰ تا ۱۰۰ سفر را دارند اما هر چه کم تر جا به جا شوند، طول عمر بیش تری خواهند داشت.

  • جنس

مواد اولیه به کار رفته در تولید این محصولات تاثیر بسیار زیادی در میزان مقاومت و طول عمر آن ها دارد. در شرایطی که از مواد باکیفیت و مناسبی برای ساخت این پالت ها استفاده شده باشد، قطعا این محصولات مقاومت بیش تری داشته و طول عمر بالاتری خواهند داشت.

  • وزن بارها

میزان بارهایی که بر روی این پالت ها قرار می گیرند نیز می توانند در طول عمر آن ها موثر باشند. هر چه بارها و کالاهای سبک تری بر روی آن ها قرار گرفته باشد، قطعا این محصولات نیز می توانند برای مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار بگیرند.

مهم ترین عوامل در میزان طول عمر پالت های پلاستیکی
بررسی مهم ترین عوامل در میزان طول عمر پالت های پلاستیکی

نکات مهم برای افزایش طول عمر پالت های پلاستیکی

حال که متوجه شدید عمر و مقاومت پالت پلاستیکی چقدر است؟ و چه فاکتور هایی بر میزان طول عمر آنها تاثیر می گذارد؟ بهتر است در هنگام استفاده از این محصولات نکاتی را مد نظر خود قرار داده و رعایت کنید.

  • این پالت ها باید بر روی سطوحی صاف قرار بگیرند و هر گونه ناهمواری می تواند طول عمر آن ها را کاهش دهد.
  • کالا و بارها را به آرامی بر روی پالت ها بگذارید تا از فشار اضافی به آن ها جلوگیری شود.
  • کالا ها را در همه بخش های پالت پخش کنید تا فشار خاصی به آن وارد نشود.
  • در هنگام جا به جایی آن ها دقت کنید که به آن ها ضربه وارد نشده و به جایی برخورد نکنند.
  • برای حمل پالت ها حتما از لیفتراک های مخصوص این کار استفاده کنید.
  • تا حد امکان پالت ها را بر روی زمین نکشید.
  • از قرار دادن پالت ها در معرض حرارت و آتش خودداری کنید.
  • پالت ها را به صورت اصولی بر روی یکدیگر قرار دهید تا از افتادن آن ها جلوگیری شود.

پالت های پلاستیکی چقدر دوام می آورند؟

بسیاری از افراد می پرسند عمر و مقاومت پالت پلاستیکی چقدر است؟ این محصولات در حالت کلی بین ۸ تا ۱۰ سال قابل استفاده هستند. این در حالی است که طول عمر نمونه های چوبی بسیارکم تر بوده و در حدود نصف این مقدار می باشد. این محصولات در برابر نم و رطوبت بسیار مقاوم هستند و همین امر سبب می شود تا طول عمر بالایی داشته باشند. از طرفی این نوع پالت ها قابل بازیافت بوده و پس از شکسته شدن می توان دوباره آن ها را بازیافت کرده و یک پالت جدید با آن ها تولید کرد.

این امر سبب می شود تا این پالت ها بسیار مقرون به صرفه و پر کاربرد باشد. مواد اولیه به کار رفته در آن ها از بین نمی روند و می توانند بازیافت شده و دوباره مورد استفاده قرار بگیرند. این مواد در برابر اسید و مواد قلیایی بسیار مقاوم بوده و خورده نمی شوند. در نتیجه عوامل محیطی مختلفی هیچ گونه تاثیری بر روی آن نگذاشته و در محیط های مختلف می توان از آن ها استفاده کرد.

پالت های پلاستیکی چقدر دوام می آورند؟
بررسی پالت های پلاستیکی چقدر دوام می آورند؟
کلام آخر در مورد عمر و مقاومت پالت پلاستیکی چقدر است؟

در پاسخ به سوال عمر و مقاومت پالت پلاستیکی چقدر است؟ گفتیم که این محصولات دارای طول عمر بالایی بوده و بسیار مقاوم هستند. این نوع پالت ها با شرایط محیطی مختلف سازگار بوده و پوسیده نمی شوند. از طرفی تحمل وزن زیادی داشته و در برابر مواد قلیایی خورده نمی شوند. همه این ویژگی ها سبب می شود تا طول عمر بالایی داشته باشند و برای سالیان سال بتوان از آن ها استفاده کرد. از این رو در صنایع مختلفی به کار گرفته شده و بسیار پر مصرف هستند.

سوالات متداول در مورذ عمر و مقاومت پالت پلاستیکی چقدر است؟

  1. برای جا به جایی پالت های لاستیکی از چه دستگاه هایی استفاده می کنند؟
    برای این کار زمانی که بر روی پالت ها کالا ها و مواد زیادی قرار دارد از لیفتراک و یا جک های مخصوصی استفاده می کنند.
  2. آیا تحمل وزن پالت های پلاستیکی مختلف، متفاوت می باشد؟
    بله، این محصولات را در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می کنند که هر یک از آن ها دارای ظرفیت خاصی بوده و تحمل وزن آن ها با هم متفاوت می باشد.
  3. آیا نحوه چیدمان کالا ها بر میزان طول عمر پالت های لاستیکی تاثیر می گذارد؟
    بله، هر چه هنگام چیدمان کالا بیش تر دقت کنید و محصولات را به طور یکنواخت در همه جای پالت پخش کنید، پالت فشار کم تری را تحمل کرده و در نتیجه طول عمر بیش تری دارد.

One thought on “عمر و مقاومت پالت پلاستیکی چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *