تیتان و خواص فیزیکی و شیمیایی آن در صنعت

تیتان و خواص فیزیکی و شیمیایی آن در صنعت

 آیا شما با خواص مختلف این ماده آشنایی دارید؟ تیتان و خواص فیزیکی و شیمیایی آن در صنعت موضوع بحث ما در این مقاله است که می خواهیم به بررسی دقیق تر آن بپردازیم. شکل فیزیکی تیتان به صورت جامد سفید رنگ است، اما علاوه بر آن دارای برخی خواص شیمیایی جالب توجه نیز می باشد که به آن خواهیم پرداخت.همچنین برای خرید گرانول نیز می توانید به سایت شمس جاوید مراجعه کنید.

تیتان و خواص فیزیکی و شیمیایی آن در صنعت

تیتان از لحاظ خواص فیزیکی به صورتی جامدی کاملا سفید رنگ است که در برابر حرارت پایداری خوبی دارد و یک نوع ترکیب غیر قابل اشتعال می باشد. تیتان میزان انحلال پذیری بسیار کمی دارد و کاملاً غیر سمی است. از دیگر خواص آن می‌ توان واکنش پذیری آن را نام برد، به طوری که می توان از آن به عنوان یک ماده شیمیایی خنثی دانست. دمای ذوب آهن برابر با ۱۸۴۳ درجه سانتی گراد و جوش آن برابر با ۲۹۷۲ درجه سانتی گراد می باشد. آناتاز و روتیل جزو گریت های مهم تیتان محسوب می شوند. شکل ظاهری و هم چنین خواص فیزیکی تیتان به شکل و اندازه ذرات تشکیل دهنده آن و فاز کریستال بودن آن بستگی زیادی دارد.

  1. استفاده از تیتان در تولید کردن رنگ

در بین انواع رنگدانه های سفید رنگدانه هایی که از دی اکسید تیتانیوم حاصل می شوند، قدرت پوشانندگی بهتر و بیش تر و هم رنگ کنندگی بالاتری نسبت به انواع دیگر دارند. به همین دلیل است که مصرف بسیار زیادی در تولید رنگ دارد. رنگدانه های تیتان غیر سمی نیستند و مقاومت خوبی در برابر حلال های رنگی از خود نشان می دهند. پایداری حرارتی آن نیز ویژگی دیگری است که از آن در تولید رنگ استفاده می شود. تیتان پایداری شیمیایی خوبی نیز در ترکیب های رنگی از خود نشان می دهد. تیتانیوم تنها در اسید سولفوریک بسیار غلیظ حل می شود و سرعت واکنش بسیار پایینی با آن نیز دارد.

  1. خواص تیتان در پلاستیک

یکی از موارد استفاده کردن این مواد کاربرد در صنایع پلاستیک سازی است که در صنایع پلاستیک سازی استفاده می شود و موجب افزایش یافتن مقاومت آن در برابر نور، حرارت و آب و هوا می شود. یعنی این ماده قادر است تا خواص شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی محصولات پلاستیکی تولیدی را بهبود ببخشد و عمر مفید آن ها را نیز افزایش دهد. تیتان در برابر اصطکاک سطحی و سایش مقاومت خوبی دارد و خواص منحصر به فرد آن موجب شده است که در صنایع مختلف دارای کاربرد گسترده باشد.

استفاده از رنگ های مناسب برای نورپردازی

  1. تیتان در صنایع آرایشی

یکی از مهم ترین و اساسی ترین استفاده کردن از آن در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست است که از آن جمله می‌ توان به ضدآفتاب ها اشاره کرد. این ترکیب خاص و منحصر به فرد علاوه بر آن که یک رنگدانه مفید است و به عنوان ضدآفتاب و تغلیظ کننده نیز کاربرد دارد. از طرفی می تواند جاذب یو وی باشد و به عنوان یک محافظ در این گونه محصولات عمل کند و موجب شفافیت پوست نیز باشد. امروزه از دی اکسید تیتانیوم در بسیاری از مواد آرایشی استفاده می کنند، چون به راحتی می تواند لکه ها را بپوشاند و پوست را به مراتب روشن تر کند.

نتیجه گیری

گفتیم که تیتان چه خواص فیزیکی و شیمیایی خاصی در صنایع مختلف مانند تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، تولید پلاستیک، تولید رنگ و غیره دارد و همین خواص بی نظیر شیمیایی و فیزیکی آن موجب شده است که امروزه مورد استفاده گسترده در صنایع قرار بگیرد، چون تیتان و ترکیب های حاصل از آن با توجه به همین خواص بی نظیر توانسته اند در تولید محصولات با کیفیت و مرغوبیت بالا تاثیر گذار باشند.

برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر در خصوص تیتان و خواص فیزیکی و شیمیایی آن در صنعت، نحوه خرید تیتان، آشنایی با قیمت تیتان و غیره نیز می توانید به سایت شمس جاوید مراجعه کرده و اطلاعات خودتان را کامل تر کنید. چون تیتان امروزه جایگزین بسیاری از رنگدانه ها شده است.

همچنین شما می توانید برای خرید پلی کربنات یا خرید اپتیکال برایتنر به سایت شمس جاوید مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *