کامپاند پلی اتیلن

کامپاندها نوعی از محصولات پلیمری پرکاربرد در صنایع مختلف هستند که در ساخت و تولید انواع محصولات پلاستیکی از آن‌ها استفاده می‌شود. انواع مختلفی از کامپاندها وجود دارد که یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها کامپاند پلی اتلین است. این محصول که از مواد نفتی تولید شده و مقاومت بالایی نیز دارد، در صنایع مختلف مانند ساخت انواع لوله‌ها و فیلم‌های دمشی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تماس با ما مشاهده محصولات
کامپند پلی اتیلن شمس جاوید

کامپاندهای پلی اتیلن

 کامپاند پلی‌اتیلن ۶۲N07

مشاهده محصول

 کامپاند پلی‌اتیلن ۶۲N07

مشاهده محصول

کامپاند چیست؟

کامپاند چیست؟

کامپاند در واقع از ترکیب چند پلیمر با هم و اضافه کردن افزودنی‌های دیگر برای افزایش مقاومت، افزایش خواص فیزیکی و مکانیکی، اکستروژن و… به این پلیمرها حاصل می‌شود. وجود کامپاند در صنعت بسیار ضروری است و به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت خوبی که دارد، در تولید انواع پلاستیک از آن استفاده می‌شود.

انواع پلیمرها از اتصال چند مونومر به هم تشکیل می‌شوند؛ مونومرهایی که به دلیل ساختاری که دارند، مقاومت چندانی در شرایط محیطی سخت ندارند و حتی رطوبت یا حرارت سبب از بین رفتن یا درهم شکستن آن‌ها می‌شود. در چنین شرایطی لازم است که مقاومت مونومرها را بالا برد؛ به همین دلیل آن‌ها را با مواد پلیمری مختلفی ترکیب می‌کنند و در نهایت کامپاند تولید می‌شود. استفاده از کامپاند برای تولید مواد پلاستیکی به مقاومت آن‌ها کمک می‌کند و استحکام مواد پلاستیکی نیز از این طریق بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید