تولید گرانول پلیمری با استفاده از منابع بازیافت

گرانول به شکل دانه دانه پلیمر گفته می‌شود که از مواد مختلف ساخته می‌گردد. یکی از این مواد، پلاستیک ‌های بازیافتی است که پس از جمع آوری در هنگام بازیافت ذوب شده و به شکل گرانول تولید و به بازار عرضه می‌گردد. استفاده از این مواد پلیمری مزایای بسیاری را برای صنایع مختلف در بر دارد. در این میان با مشکلات و چالش ‌هایی نیز همراه می‌گردیم، که برای هر یک از این چالش ‌ها راه حل ‌های مختلفی وجود دارد.

 

مطالب مرتبط:

گرانول

انواع پالت

 

 در ادامه به چالش ‌ها و راه حل ‌های موجود بر سر راه تولید و سپس استفاده از گرانول پلیمری  می پردازیم.

تولید گرانول پلیمری بازیافتی

در کارخانجات مختلف جهت تولید انواع محصولات ورقه‌ای و یا زاویه دار، دستگاه ‌های مختلفی وجود دارد. پس بهتر است که مواد پلیمری ساچمه ‌ای و دانه دار یا همان پلیمرهای گرانول استفاده شود. به همین جهت دانه ‌های پلیمر را به صورت ساچمه مانند و دانه دانه تولید می ‌نمایند. به این ترتیب این محصول، جهت تولید مواد مختلف برای دستگاه ‌ها، قابل استفاده ‌تر می شود.

 مواد بازیافتی نیز پس از ذوب شدن دارای سطح کیفی مطلوبی هستند.  این امر نیز موجب می‌شود که از این مواد بازیافتی در تولید گرانول پلیمر استفاده شود. به علاوه استفاده از مواد بازیافتی در تولید، بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی نیز می باشد.

کاربرد گرانول پلیمر بازیافتی

همان گونه که گفته شد گرانول پلیمر بازیافتی در حقیقت پلیمرهای دانه بندی شده و ساچمه‌ ای شکل هستند که، جهت ورود به دستگاه ‌های تولیدی ساخته می‌شوند. اما باید دید که این دستگاه ‌ها چه محصولی را تولید می‌کنند. مواد بازیافتی پس از جمع آوری به مرحله ذوب شدن می رسند و سپس به صورت ساچمه ای به گرانول پلیمر تبدیل شده و به کارخانجات بسته بندی و صنایع تولیدی مختلف ارسال می‌ گردند. پس از آن با این گرانول ها اجناس مختلفی تولید می‌شود که سطح کیفی بالا و مقاومت نسبتاً بالایی نسبت به مواد بازیافتی جمع آوری شده دارند. بدین ترتیب علاوه بر وجهه اقتصادی مناسب موجبات صرفه زیست محیطی را نیز فراهم می‌آورند.

انواع گرانول پلیمر

گرانول پلیمر دارای انواع مختلفی است. این محصول از انواع ساده تا رنگ بندی شده را شامل می‌شود. اما علاوه بر اندازه دانه و رنگ، از جهات دیگری نیز به گونه‌ های مختلفی تقسیم می گردد که هر کارخانه تولیدی با توجه به نیاز خود می تواند آن را تهیه و خریداری نماید.

 در زیر به بررسی انواع گرانول پلیمری می پردازیم:

تقسیم بندی بر اساس وزن مولکولی:

گرانول دارای انواع سبک، سنگین و فوق سنگین می‌باشد. پس بر اساس وزن مولکولی دانه بندی ‌های آن می‌توان این محصولات را تقسیم بندی نمود.

تقسیم بندی بر اساس ترکیبات شیمیایی:

ترکیبات شیمیایی از مهمترین مواردی است که جهت تقسیم بندی انواع گرانول استفاده می‌شود. گرانول‌ها در تقسیم بندی مواد شیمیایی شامل پی وی سی، پلی اتیلن و غیره می گردند.

تقسیم بندی بر اساس نوع تولید گرانول:

در این مورد نیز انواع تولید همانند روش تزریقی، بادی و غیره ملاک تقسیم بندی و تمایز می باشد.

البته کلیه موارد بالا جهت نامگذاری پلیمر به کار می رود. مثلاً یک پلیمر  می تواند سبک یا سنگین، تزریقی یا بادی و همچنین، دارای هر یک از ترکیبات شیمیایی قید شده در بالا باشد. بدین ترتیب می تواند دارای یک نام طولانی باشد. بنابراین در هنگام نامگذاری، کلیه معیارهای تقسیم بندی بالا در این محصول کاربرد دارند.

قیمت و خرید گرانول پلیمر

قیمت گرانول پلیمری یکی از چالش های بسیار مهمی است که در مورد این محصول وجود دارد. چرا که نمی توان با توجه به سطح کیفی محصول متوجه شد که کدام قیمت مقرون به صرفه تر است. مراکز فروش این محصول، قیمت های مختلف را برای سطوح کیفی گوناگون عرضه می نمایند. در این راستا بهتر است با مراکز معتبر فروش این محصول در ارتباط باشید، تا بتوانید با کمترین قیمت ممکن، بهترین و با کیفیت ترین محصولات را تهیه کنید.  پیشنهاد می کنیم که با شرکت شمس جاوید اروند با ۲۵ سال سابقه در این زمینه ارتباط بگیرید، تا بتوانید بهترین محصولات را با مناسب ‌ترین قیمت با سرعت و سهولت تهیه نمایید.

سخن آخر:

تولید گرانول پلیمری با استفاده از منابع بازیافتی دارای مزایا، چالش ها و راه حل هایی است که، در این مطلب  برخی از آن ها را بر شمردیم.

اما از مهم‌ترین مزایای تولید گرانول پلیمری صرفه اقتصادی و زیست محیطی این محصول است. همچنین در مورد چالش های تولید، باید گفت از مهمترین این چالش ها،  می‌توان تغییرات نرخ گذاری را نام برد.

در این راستا پیشنهاد می‌شود که خرید های خود را از شرکت شمس جاوید اروند انجام دهید. به این ترتیب خرید مطمئن تری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *