مستربچ آنتی اکسیدانت چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه متخصصان توانسته‌اند با پیشرفت در صنعت شیمی، مواد شیمیایی مرغوب با خواص بسیار عالی به تولید برسانند. مواد شیمیایی دارای انواع بیشماری هستند و هر کدام از آن‌ها در صنایع به‌خصوصی کاربرد دارند. برخی از مواد شیمیایی قادر به افزایش مقاومت و طول عمر بعضی از اشیا نظیر پلیمرها هستند. مستربچ آنتی اکسیدانت از پر استفاده‌ترین و پرفروش‌ترین انواع مواد شیمیایی در صنایع گوناگون است. در ادامه مقاله به این موضوع که مستربچ آنتی اکسیدانت چیست و چه کاربردی دارد می‌پردازیم و خواص و کاربردهای این ماده کاربردی را بررسی می‌کنیم.

معرفی مستربچ آنتی اکسیدانت

مستربچ آنتی اکسیدانت چیست؟

در ابتدا می‌پردازیم به اینکه مستربچ آنتی اکسیدانت چیست؟ مستربچ آنتی اکسیدانت نوعی ماده شیمیایی است که به صورت جامد تولید و بسته‌بندی می‌شود. این ماده شیمیایی از مهم‌ترین افزودنی‌های صنعت تولید پلاستیک به شمار می‌آید. افزودن مستربچ آنتی اکسیدانت به مواد پلاستیکی حین ساخت، سبب افزایش چندین برابری استحکام و مقاومت آن‌ها می‌شود. این ماده بیشتر در صنایع تولید پلیمر و پلی‌اتیلن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای مستربچ آنتی اکسیدانت

همانطور که گفته شد، مستربچ آنتی اکسیدانت کاربردهای زیادی دارد. از مهمترین کاربردهای این ماده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد در صنعت خودروسازی
  • تولید فیلم ژئوممبران
  • لوله‌ها و دیگر مواد

کاربرد مستربچ آنتی اکسیدانت در صنعت خودروسازی

از مهم‌ترین کاربردهای مستربچ آنتی اکسیدانت می‌توان به تولید قطعات پلاستیکی خودروها اشاره نمود. برخی از قطعات پلاستیکی خودروها اعم از گلگیر، خار، مخزن آب، سپر و… با استفاده از پلاستیک فشرده و مستربچ آنتی اکسیدانت تولید می‌شوند و در برابر عوامل فرساینده مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. البته توجه داشته باشید که قطعات پلاستیکی نامرغوب و تقلبی خودروها فاقد این ماده شیمیایی مهم و ضروری هستند.

استفاده از مستربچ آنتی اکسیدانت در فیلم ژئوممبران

اگر به بسته‌بندی ورق‌های فلزی صنعتی خاص نظیر ژئو ممبران دقت کنید، می‌توانید قطعات پلاستیکی موجود بر روی آن‌ها را که فیلم نام دارد، به خوبی مشاهده نمایید. این نوع قطعات که وظیفه نگهداری ورق‌های صنعتی در یک حالت خاص را بر عهده دارند، از متریال خاصی نظیر پلی یورتان و مستربچ آنتی اکسیدانت تولید می‌شوند. استفاده از مستربچ آنتی اکسیدانت در ساخت فیلم ژئوممبران، سبب افزایش طول عمر و مقاومت آن می‌شود.

کاربردهای دیگر مستربچ آنتی اکسیدانت

کاربردهای مستربچ آنتی اکسیدانت

از دیگر کاربردهای مستربچ آنتی اکسیدانت، می‌توان به تولید لوله‌های پلیکا، قطعات پلاستیکی و پلیمری صنعتی، گرانول بازیافتی، نوارتیپ، فیلم ضخیم، قطعات پلاستیکی تزریقی، قطعات دستگاه‌های پنوماتیک و هیدروپنوماتیک و… اشاره نمود.

مزایای استفاده از مستربچ آنتی اکسیدانت

حال که دانستیم مستربچ آنتی اکسیدانت چیست، در ادامه به مزایای استفاده از این ماده می‌پردازیم. همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، این محصول کاربردهای بیشماری در تمامی صنایع دارد و در دسته مواد شیمیایی ضروری و پر استفاده قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین مزایای مستربچ آنتی اکسیدانت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر حرارت
  • عدم تغییر رنگ
  • بهبود خواص مکانیکی اشیا

۱-مقاومت بالا در برابر حرارت

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت مستربچ آنتی اکسیدانت، مقاومت بالای آن در برابر حرارت است. امروزه برخی از لوله‌های پلیمری در شرایط خاص و حساسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو، متخصصان برای افزایش مقاومت لوله‌های پلیمری و سایر قطعات پلاستیکی از مستربچ آنتی اکسیدانت استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که این محصول قادر به افزایش نقطه ذوب و مقاومت قطعات پلاستیکی در برابر حرارت است.

۲-عدم تغییر رنگ

عدم تغییر رنگ، از دیگر مزایای مستربچ آنتی اکسیدانت به حساب می‌آید. برخی از قطعات و اشیاء پلاستیکی که به طور مداوم در معرض اشعه‌های uv و آفتاب شدید قرار می‌گیرند، دچار رنگ پریدگی می‌شود.

فراموش نکنید که رنگ، نوعی پوشش به منظور حفظ قطعات پلاستیکی است و عدم وجود آن، می‌تواند طول عمر این نوع قطعات را کاهش دهد. اما خوشبختانه افزودن مستربچ آنتی اکسیدانت به مواد اولیه قطعات پلاستیکی، موجب جلوگیری از رنگ پریدگی آن‌ها در محیط‌هایی با شرایط خاص می‌شود و به افزایش طول عمر آن‌ها کمک می‌کند.

۳-بهبود خواص مکانیکی‌اشیای پلاستیکی

بسیاری از قطعات اعم از لوله‌ها پس از تولید، بسیار آسیب‌پذیر و شکننده هستند و طول عمر نسبتا پایینی دارند. امروزه متخصصان برای تولید لوله‌های پلیمری و پلاستیکی، از مستربچ آنتی اکسیدانت استفاده می‌کنند. این ماده می‌تواند به خواص مکانیکی ‌اشیاء پلاستیکی بهبود ببخشد و از ترک خوردن یا شکستگی آن‌ها جلوگیری کند.

قیمت و خرید مستربچ آنتی اکسیدانت

قیمت و خرید مستربچ آنتی اکسیدانت

بهترین راه برای خرید مستربچ آنتی اکسیدانت چیست؟ قبل از آن که بخواهید برای خرید این ماده شیمیایی ارزشمند به صورت عمده یا خرده اقدام کنید، بهتر است اطلاعاتی راجع به قیمت آن به دست آورید. به طور کلی، قیمت مستربچ آنتی اکسیدانت بر حسب وزن و نوع بسته‌بندی تعیین می‌شود و عوامل مختلفی همچون نوسانات بازار، درصد خلوص، گرید کیفیت و نرخ ارز بر روی نرخ آن تأثیر میگذارند. شبرای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت مستربچ، با کارشناسان ما در تماس باشید.

کلام پایانی

در این مقاله در مورد اینکه مستربچ آنتی اکسیدانت چیست توضیح دادیم. کاربردهای این ماده ارزشمند را بررسی کردیم و مزایای استفاده از آن را با توجه به ویژگی‌هایی که دارد توضیح دادیم. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، مستربچ آنتی اکسیدانت از مواد شیمیایی بسیار پر استفاده در صنایع تولید قطعات پلیمری و پلاستیکی به شمار می‌آید. برای تهیه این ماده با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *