معرفی انواع پالت پلاستیکی به همراه ویژگی آنها

معرفی انواع پالت پلاستیکی

امروزه وسایل و لوازم مختلفی به منظور نظم دهی به بخش‌های مختلف انبار داری و این گونه صنایع به وجود آمده است که یکی از بهترین آن‌ها انواع پالت‌ پلاستیکی می‌باشد. به صورت کلی پالت‌های پلاستیکی، در صنایع مختلف و بخش انبارداری، یکی از وسایل بسیار ضروری برای مدیریت کالای تولید شده، نگهداری آن‌ها به صورت منظم و مرتب است. در این مطلب نیز قصد داریم تا به بررسی و معرفی انواع پالت پلاستیکی و ویژگی های هر کدام از آن‌ها بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

در زمان‌های گذشته برای قفسه بندی محصولات تولید شده از پالت‌های فلزی و چوبی استفاده می‌شد. اما امروزه از انواع پالت پلاستیکی استفاده می‌شود که علاوه بر صنعت انبار داری از آن‌ها در موارد مختلفی مانند خانه، فروشگاه‌ها و … نیز مورد استفاده قرار گرفته و کمک بسیاری به نگهداری و حمل منظم محصولات می‌نمایند. یکی از صنایع خاصی که از انواع پالت‌ پلاستیکی و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها، بهره می‌برد، صنعت حمل و نقل می‌باشد. این پالت‌ها بسیار مقاوم هستند و معمولا نسبت به نوع چوبی و فلزی از قیمت کمتری نیز برخوردارند.

پالت پلاستیکی چیست؟

پیش از آن که به بررسی و معرفی انواع پالت پلاستیکی و ویژگی های هر کدام از آن‌ها بپردازیم، لازم است که تعریفی از پالت پلاستیکی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. اگر شما نیز از یک کسب و کار تولیدی و ارائه دهنده محصول برخوردار هستید، حتما با این چالش مواجه شده‌اید که وسایل و محصولات شما در صورت بی ‌نظم شدن بسیار سخت مدیریت خواهند شد. بنابراین بسیار اهمیت دارد تا محصولات مختلف را به شکلی منظم و مرتب دسته بندی فرمایید تا هر زمان که مشتری یکی از آن‌ها را خواست، بتوانید محصول را پیدا کنید و بدانید چه مقدار از محصول را فعلا موجود دارد.

پالت‌های پلاستیکی یک نظم دهنده و نگهدارنده به شمار می‌آیند که می‌تواند در مکان‌های مختلفی قرار گرفته و به شما در مدیریت محصولاتتان کمک نماید. در واقع پالت‌های پلاستیکی کاربردهای بسیاری داشته و از آن‌ها حتی در آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و … می‌توان استفاده کرد. این وسایل و ابزار بسیار خاص می تواند گوشه‌ای از آشپزخانه شما قرار گرفته و وسایل آشپزخانه شما را مرتب نماید. همچنین به عنوان قفسه بندی در فروشگاه‌ها نیز کاربرد دارد و در آمار گرفتن از موجودی مغازه به شما کمک می‌نماید. بعلاوه در کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها به انبار و تجهیزات شما نظم و ترتیب مناسبی خواهد داد.

آشنایی با انواع پالت پلاستیکی

پالت پلاستیکی در کارخانه‌ها طراحی و تولید می‌شود و از آنجایی که پلاستیک انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد، می‌توان انواع بسیار مختلفی از پالت را تولید کرد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. از جمله انواع پالت پلاستیکی پر کاربرد، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

پالت پلاستیکی پایه دار

یکی از انواع پالت پلاستیکی که در فروشگاه‌ها و مواردی از این قبیل کاربرد فراوانی دارد، پالت پلاستیکی پایه دار می باشد. از جمله ویژگی این نوع از پالت‌ها به شرح زیر است:

  1. پایه موجود در این نوع پالت سبب می‌گردد که شما بتوانید تعدادی از پالت را بر روی یک دیگر قرار دهید.
  2. پالت پلاستیکی پایه دار در انبار یا فروشگاه بیشترین استفاده را دارد.
  3. این نوع پالت سقف ندارند و با قرار گرفتن روی هم دسترسی به طبقات مختلف از بین نمی‌رود.
  4. در این حالت شما می‌تواند به ارتفاع مورد نظر پالت‌ پلاستیکی را بر روی هم قرار داده و به راحتی از محصولات درون آن استفاده کنید.

پالت پلاستیکی کشویی

یکی دیگر از انواع پالت‌های پلاستیکی، پالت کشویی می‌باشد که به صورت کشوهای مختلف بر روی هم قرار می‌گیرند. این پالت‌ها حاوی درب هستند و برای استفاده در مکان‌هایی که محصولات باید به تفکیک قرار بگیرند، کاربرد بسیاری خواهد داشت. از جمله ویژگی‌های پالت پلاستیکی کشویی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. محصولات تولید شده می‌توانند درون کشوها قرار بگیرند.
  2. به صورت معمول این نوع پالت برای محصولات دارویی و حساس به آلودگی محیط کاربرد دارند تا از گرد و غبار و آسیب‌های احتمالی در امان باشند.
  3. در استفاده از این نوع پالت شما می‌توانید از هر کشو و وسایل آن به صورت مستقل استفاده کنید و دیگر محصولات را جا به جا نکنید.

پالت پلاستیکی قابل حمل

پالت پلاستیکی قابل حمل یکی از پرکاربردترین انواع پالت پلاستیکی می‌باشد که در صنعت حمل و نقل نیز از آن استفاده بسیاری می‌شود. از جمله ویژگی‌های این پالت می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. امکان حمل سالم محصولات را فراهم می‌کند.
  2. این نوع پالت با وزن کم و استحکام بالا مقاومت زیادی در برابر جابه‌جایی و ضربه به هنگام حرکت ماشین‌های انتقال دهنده دارند.
  3. در انتقال محصولات غذایی، حمل تجهیزات تکنسین‌ها و … کاربرد دارند.

مزیت انواع پالت پلاستیکی و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها

همان گونه که اشاره داشته‌ایم، در گذشته از پالت‌های چوبی و فلزی استفاده میشد که امروزه پالت پلاستیکی جایگزین آن شده است. این نوع از پالت‌ها به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، به عنوان یک نظم دهنده خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مزیت‌های انواع پالت پلاستیکی و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • وزن بسیار سبک و توانایی حمل و نگهداری بسیاری از محصولات سنگین در صنایع مختلف را دارد
  • سهولت امور انبار داری و مدیریت کالاهای آن
  • مقرون به صرفه تر بودن از سایر پالت‌های دیگر
  • برخورداری از تنوع بالا به دلیل شکل پذیری مناسب پلاستیک
  • امکان تولید پالت در تنوع مختلف با توجه به نیاز و موقعیت متفاوت مشتریان
  • پالت پلاستیکی در برابر عوامل مختلفی چون رطوبت، گرما، خشکی و … بسیار مقاوم است.
  • نگهداری از محصولات در برابر ضربات احتمالی
  • در دسترس بودن و عرضه بسیار بالا به صورتی که تهیه و خرید آن نسبت به سایر پالت‌ها راحت تر است.
  • پالت‌ها برای قفسه بندی و نظم‌دهی به محصولات به تجهیزات خاصی نیاز ندارند و شما می‌توانید به راحتی آن را در هر مکانی قرار دهید.

برای آشنا شدن با انواع مختلف پالت میتوانید مقاله تفاوت پالت پلاستیکی و چوبی در چیست؟  را بخوانید.

تهیه انواع پالت پلاستیکی

به صورت کلی برای خرید و تهیه انواع پالت پلاستیک باید شرایط مختلفی را در نظر داشته باشید تا محصول خریداری شده توسط شما با نیازهایتان یکسان باشد. همان گونه که اشاره کرده ایم، پالت پلاستیکی کمک شایانی به نگهداری و طبقه بندی محصولات در صنایع مختلف خواهد کرد و امروزه انواع گسترده‌ای از آن با توجه به نیاز مشتریان وارد بازار شده است که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود و شرایط کسب و کار یا خانه‌تان آن‌ها را تهیه فرمایید. شما باید برای خرید پالت پلاستیکی در ابتدا فضای نگهداری محصولات و ویژگی هر یک را در نظر بگیرید و بر اساس آن خرید خود را انجام دهید.
ممکن است محصولات شما به محفظه‌ای بسته و به دور از محیط آزاد نیاز داشته باشند در این صورت پالت کشویی برای شما مناسب خواهد بود.
در شرایطی که حمل و نقل کالا از اهمیت بیشتری برخوردار باشد پالت قابل حمل مناسب می باشد.
از دیگر عوامل مهم در خرید انواع پالت پلاستیکی کیفیت و نوع مواد اولیه آن است. بنابراین باید به هنگام تهیه پالت پلاستیکی از فرآیند تولید و ساخت استاندارد آن اطمینان حاصل فرمایید تا محصول خریداری شده از کیفیت بالا برخوردار باشد.

سخن پایانی در رابطه با معرفی انواع پالت پلاستیکی

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی و معرفی انواع پالت پلاستیکی و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها بپردازیم. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما در این خصوص مراجعه فرمایید.

سوالات متداول در مورد انواع پالت پلاستیکی و ویژگی های هر کدام

  1. پالت پلاستیکی ارزان‌تر است یا پالت چوبی و فلزی؟
    فرآیند انبارداری و حمل محصول به تعداد زیادی از این پالت‌ها نیاز دارد که شما در صورت خرید تعداد انبوه از آن، شاهد مقرون به صرفه بودن پالت پلاستیکی نسبت به نمونه‌های فلزی و چوبی خواهید بود.
  2. کدام پالت پلاستیکی برای فضای کم مناسب است؟
    پالت پایه دار، به دلیل آنکه به راحتی روی هم قرار می‌گیرند و فضای بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهند.
  3. بیشترین کاربرد پالت قابل حمل در کجاست؟
    در صنایع حمل و نقل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *